Saturday, January 13, 2007

Bes parmak

Bugun butun gun bunu dusundum. Neden 5 parmagimiz var? Neden 4 ya da 6 degil? Birseyleri tutmak icin aslinda iki parmak yeterli. Basparmak ve bir tane daha parmak. Ama bizde 3 tane daha var onun disinda. Daha iyi kavramak icin ise 2 tane ekstra yeterli. Ama nasil olur da 5 olur anlamiyorum. Yani 5 asal sayi, cift sayi degil, diger sayilar gibi simetriye uymuyor vs...

Internete baktim. Kimileri tanri oyle yaratti, kimileri doga oyle yaratti diyor. Doga nasil oldu da 5 e karar verdi. 4 te yetiyordu. Evrimde 4 parmaklilar neden elendi ki? Ayni sekilde tutamiyorlar miydi? Kemikler oyle mi gelisebildi. Ya da tanri icin 5 le 6 nin farki neydi? Yani biz 6 parmakli olsak dunya nasil degisicekti?

Tatmin edici cevaplar bulamiyorum...

9 comments:

Hallaç Pamuğu said...

Bu kurs bize gösteriyormuş neden öyle olduğunu: http://www.lab.anhb.uwa.edu.au/hb308/

Ama bunu alabilmek için gereken prerequisite' ler:

A background in cell and molecular biology at the 3 year level is assumed. Students should have completed at least one (or the equivalent) of: Cell and Tissue Organisation ANHB3313; Mammalian Cell Biology PHYL3300; Molecular Biology SCIE3325; Medical Genetics GENE3320.

Oh yeah.

lithaen said...

bunu en iyi duügü açıklar okursa :D

ama benim şahsi fikrim bunun hiç de önemli olmadığı... ha sen gereksiz buluyorsan karakterlerini 2 parmaklı tasarlarsın olur biter...

Anonymous said...

Ya Ardarım, ahret sorusu sormuşsun, ona cevap arıyosun, :) Simpsonlar`ın bir bölümünde benzer bir mevzudan bahsediyorlardı; "evrilmeden önce beş parmaklıydık, ondan sonra parmaklardan birisi düştü..." gibi birşeyler vardı yanlış hatırlamıyorsam...

Duygu said...

qual bitsin bakıciim neden böyle birisi açıklamış mı.

Anonymous said...

"d?" benim, Düygü.

Anonymous said...

evrimde ayak serçe parmağının yok olacağını okumuştum bir yerde...
bence de gitsin, bantlı sandaletlerde filan da aradan çıkıyo ya, ıyyghhhh!

fruko said...

son anonymous benim:P

Anonymous said...

Kara Murat da benim o zaman... hayır hayır, benim Kara Murat!, hayır benim!

Anonymous said...

bu beşinci parmağın serçe parmak olduğunu kabul edersek, bendeki bu beşinci parmakcık (küçüklüğünden dolayı cık)ben mesela bi bardak tutuyorsam düz ve gergin bi şekilde duruyor. bu parmak ben de elimin dengesi sağlıyo özetle :)