Thursday, May 29, 2008

Kalimaagggg!!! Kalimaggggg!

"Dom dom siva! Dom dom siva!" diye dua eden zavalli koylunun kalbi birazdan korkunc buyucunun elleriyle yerinden cikarilip vahsi yerlilerden olusan kalabaliga gosterilecek. Sonra koylu lavlarin arasina indirilecek. Ve kalbi buyucunun elinde yanmaya baslayacak. Ve ben gozlerimi ve dikkatimi tekrar karnimda itinayla dovusturdugum G.I Joe adamiyla Luke Skywalkera verecegim. Beta videomuza bir sekilde kaydetmeyi basardigim Indiana Jones'u yuzlerce kez izledim cunku. Diger yuzlerce kez izledigim filmler arasinda (ki belki de film dunyasina yonelmemin sebebi de budur) Robocop, Rambo 2 ve Terminator 2 de vardir...

Herneyse Indy 4 baslarken bunlari hatirladim. Sonra beynimi kapatarak kendimi Spielbergle Lucas'in belki de son birkac isinden birine verdim ve en azindan bundan sonraki birbucuk saat boyunca kafamin dinlenecegini hayal ettim.

Filme gitmeden once calistigim yerdeki ustatlardan birine "indiana jones 4 u gormek istiyorum ama para vermek istemiyorum" dedigimde o da bana "ben de filmi gormek istemiyorum ama para vermek istiyorum" demisti. Derin adamdir kendisi. Animasyon yaparken palyaco burnu takiyor bazen.

Filmden cikip metroya dogru yururken ise beynim tekrar calismaya basladi ve bir anda yaslandigimi dusundum. Spielberg ve Lucas kucuk capta bir sinema tarihi yaratirken ben oradaydim. Tim Burton ilk Batman'i yaptiginda oradaydik. Jurassic Park'in sinemalara geldigi zamani hatirliyorum. Star Wars'u ilk defa TRT de izledim, cok guzeldi, son 3 bolumun boyle olacagini hayatta tahmin edemezdik. Sonra dunyaya Matrix ve The Cube gibi filmler geldi. Orumcek adamin en eski filmini izlerken cok heyecanlanmistim. Kimbilir bugunku 3lu seriyi gorsem nasil hissederdim o zamanlar?

Ve sonra, Rambo Vietnam ve Afganistani tarayip bitirdikten yillar sonra, Holivud sanki yaraticiliktaki ezikligini kanitlamak icin Silvestiri tekrar getirdi perdelere. Bruce Willis, Die Hard 4'u, Mel Gibson Lethal Weapon 4 u yapti. Butun bu seri, yillarca hedef kitlelerini pesinden kosturan yildizlarin nasil yaslandiklarini gosteriyor. kariyerlerinin sonuna yaklasirken bize belki de son bir kez (umarim) eski gunlerden bir esinti gonderdiler.

Dunya 80'ler 90'lar sinemasinin sonuna geliyor. Bitti. Spielberg, Lucas, bundan sonra bir iki kere daha blockbuster film yapar ve olurler. Gelecekten ise umitsizim. Yerleri Holivud tarafinda cok dolamayacak sanirim. Zaten tum zamanlarin en unlu gorsel efektcisi de oldu. Artik zayifiz cok.

5 comments:

Hallaç Pamuğu said...

Indy 4 eskiler gibi tat vermedi ama sanırım bunun en önemli nedeni bizim artık filmleri 20 seneki beklentilerle izlemememiz. Yoksa indy bildiğin indy sanki.

Dark knight' tan ümitliyim. Tüm zamanların en iyi filmleri sıralamasında godfather' ı tahtından indirip birinciliğe yerleşen ilk film, 9.7 oyların ortalaması, oha dedim. Bakalım.

Arnold' suz terminator 4 geliyormuş bu arada. Gereksiz ve anlamsız.

Bence esas patlamayı Türk sineması yapacak diyerek bitireyim bu radyo sunucusu konuşması kılıklı yazıyı.

Hallaç Pamuğu said...

Ekleme:

9.7 ortalama, 10 üstünden.

"20 seneki" = "20 sene önceki" olacak.

Sonda da ironi yaptığım anlaşılmamış, olmamış.

Ciddi yazayım dediğim yazıda daha çok hata yapmışım, bu nasıl iş.

Anonymous said...

ya komente bulamışsın ortalığı, napmışsın sen?

ardamardar said...

ya evet kasmis baya.

Anonymous said...

Star Wars'ı TRT'de izlemiş kuşaktan biri olarak yazdıklarınıza katılıyorum:) Kesinlikle yıllar sonra gelen filmler eski tadı vermiyor ve asla vermeyecek. Terminator zaten 3'de bozulmuştu bence. Şükür kimse Back to the Future 4'u yapmaya kalkmadı :)