Monday, December 11, 2006

Konuk Sebze

Yemek tasarimlarimda belli bir talk show yaklasimi var. Her icad ettigim yemekte ayni temel kalibi kullaniyorum. Once sogan ve sarimsak dograniyor. Onlarla beraber protein olacak olan sey tavaya atiliyor. Et, kiyma ya da tavuk... Bunlar biraz pistikten sonra haftanin konuk sebzesi ortama getiriliyor. Bu hafta konuk sebzem karnibahardi. Daha onceleri patlican ve mantarla da calismisligim oldu. Ama karnibahari gorunce dayanamayip aldim ve yesil yerlerini kesip atmam gerektigini tahmin ettim. Biyolog olan ev arkadasim tarafindan da bu tahminim onaylandi.

Konul sebzenin ardindan domates dogruyorum. Bunlar biraz kaynadiktan sonra ise yemegin ana dolgunlugunu olusturacak olan iki bardak pirinc ilave ediliyor. sonra da 4 bardak su. yarim saat sonra 3 gunluk yemegim hazir oluyor.

Ise gec kaldiiiiiiim....

4 comments:

Anonymous said...

sayin lezzet ustasi,pisirdigin karnibahar yemegi mi yoksa corbasi mi?Taze sebze ile pisen yemeklere genelde az su konmasi uygun olur ki kendi suyu ile pisen sebzelerin vitamini ve de lezzeyi icinde kalsin.Ben olsam soyle pisirirdim:sogan kiyma ve domatesi kavurur arzuya gore icine baharat koyardim sonra karnibahari ciceklerinden parcalara ayirir tencereye yerlestirdikten sonra kavrulmus kiymali karisimi ustune yayardibine tutmayacak kadar su koyardim .Yarim veya bir bardak su sonra orta ayarda ateste yumusayincaya kadar pisirirdim.Yogutla birlikte yenmesi ayri bir lezzet verdigi icin onerilir.AFİYET OLSUN TATLİM.Aslinda anneler bu yemegi genelde boyle pisirir bizim ellerde.

lithaen said...

Yahu her yemeğe senelerdir aynı yaklaşıyosun zaten sen be oğlum... Ama iyi de oluyo arada, şerefsiz seni..

Gidip de değişik bişi yemedin gene demek ki, replik aynı..
"Abi ne yiyelim.."
"bilmem?"
-kafalar kaşınır az buçuk-
"Kabak yemeğiyapıcam ben..."
"... abi...du bakiiiim..." (o zamana kadar düşünmemiş bünye o noktada kabağı duyunca direk alternatife başlıyo ama alet soğuk, yavaş çıkıyo)

Burcuk said...

ispanakli pilav kesfimden sonra duydugum en bir guzel kesif:) karnibaharli kiymali pilav:))) ehehehe:))) yahu 2 bardak pirinc ne demek:)))

afiyet olsun:)))

ardamardar said...

anonymous annem... sizin sayenizde bir nebze olsun faydali seyler yiyebiliyorum. yine de annemin yaptiklari dehset guzel oluyo benimkine kiyasla. sanirim hepsini ogretmiyorlar...

yanliz next gen anne-baba acayip birsey. annem artik blog yaziyor. e-mail, messanger, derken bir sonraki asama sanirim online MMORPG oynarken anneye rastlamak olabilir. Bir frp karakteri falan olarak. Mesela lithaen'in bir zamanlarki favorisi "Star Wars Galaxies" de anneyle gezintiye cikmak, annenin yardim etmesi devamli, "ogluma isin kilici alicam" diyerek size xp kazandirmaya kasmasi vs...

lithaen

ya bi ara "artik sogan, kiyma ve domatesle baslayan yemeklere bir aralina ara verelim mi?" diye sordugunu hatirliyorum. sanirim abartmisim gercekten. hehehe. ya bi pizza firini almadin ki eve.

burcuk

ispanak konuk sebze listemde yeraliyor. fekat ispanagin icine baska bir protein planliyorum. onu buldugum zaman bu yemegi de yapicam. Bu arada ispanak yemeginde pilav yerine makarna kullanmayi dusundum. deneysellik adina...