Saturday, December 02, 2006

Kar yine

Her sene ilk kar yagdiginda ayni seyi hissediyorum sanki. Boris Vian - Bukowski - Tom Waits karisimi bir ruh haline geliveriyorum. Neden bilmiyorum. Ama bu kitada yasayan ve yazan insanlara sanki bir adim daha yaklasiyorum. Yanliz neden Bukowski ve Tom Waits e yaklasiyorum acaba. Yani onlari daha yakin mi hissediyorum.

Tam bir sene once ilk kar yagdigi gun Clarkson diye bir tren istasyonunda tren bekliyordum. Siniftakilerin "Photoshop Uncle" diye dalga gectikleri isimden geri donuyordum. "Photoshop Uncle(Amca)" benim ilk isimdi. 65 yasindaki bu adam (Richard Pokorny) sanirim bir Alman gocmeniydi. Cektigi fotograflari fotoshopta oynamak istiyordu ve sonunda da dostlarina bir dia gosterisi yapacakti. Amerika ve Avrupada birkac yere gitme firsati olmus. Oralarda bircok fotograf cekmis. Sag elinin isaret ve orta parmagi yoktu. El sikisirken bu durumu anlayip saniyenin binde biri kadar bile bozuntuya vermeden devam etmistim. Kendimi kutladim sonra. (Gerci deklansore nasil bastigini hala dusunuyorum ara sira.) Benden ona birtakim programlari ogretmemi ve de gosteriyi hazirlamami istiyordu. Okulda rastlamistim ilana. Bir iki ay falan gitmistim bu is icin.

Neyse Clarksonda tren beklerken yukari isiga bakmistim. Sonra kar tanelerini gormustum. Sanki cok onemli bir anin baslangici gibi hissetmistim. Ama ayni zamanda caresiz ve umutsuz hissetmistim. Elim kolum bagli hissetmistim. Ve kotu hissetmistim. Bukowski gibi kufretmistim. Tom Waits'in sarkilarinda anlattigi komsularindan biri gibi hissetmistim. Gri polarimin kafaligini kafama gecirmistim somurtarak. Bir tren gecmisti.

Bugun yine ayni sey oldu. Bir arkadasimla alisverise gidiyorduk. Yola cikinca gordum kar yagdigini. Yine ayni moda girdim. Gri polarim yirtildigi icin artik cok ender giyiyorum. Ama paltomun kafaligini kapatirken yine somurtup kufrettim.

Hadi bakalim...

3 comments:

Anonymous said...

o kar denen şeyin ben amına koyim. bu kadar açık ve nettir görüşüm. ıslak bir şey. ıslak ve soğuk bir şey. insan için tamamen ters. en bukowski bakışımla küfrettim ben de orda.. kar, mucize değil çiledir ankara'da.. öyle yani. şimdi küfürlü filan oldu bu. neyse. başkası temizlesin.

Burcuk said...

ben de bugun gazetede snow in canada haberlerini gorup ahh cekmistim bir:))) ben severim karli havayi:)

bu arada flushed away'i izledin mi? profosyonel acidan tabi nasil buldun bilmiyorum ama cok eglenceli, cok gulduk:) izlemediysen tavsiye:) izlediysen de nasil buldun merak ettim.)

ardamardar said...

maalesef izleyemedim.

haftaya umarim. Ama birkac sahneyi internetten izledim. tarzi cok hosuma gitti. Stop motiona benzetmisler, cok snappy falan. eglenceli ve komik olmus.