Monday, November 07, 2005

Adalet

Kimse adil olacagini soylemedi. Biliyorum. Hatta tersi her zaman dogruydu. Haketmeyenler birsuru yere geldi ama hakedenler ezildi bazen. Hakki yendi. Her zaman inandigim ve en buyuk haksizliklarda dahi daha buyuk bir caba ve ozveri ile devam etmemi saglayan bir fikrim var. Adalet tek yonlu olarak ele alindiginda varolmayabilir. Ama tum hayatsal parametreleri biraraya getirdigimizde bence bir tur adalete ulasacagiz. Diyelim ki bir sorunla karsilastiniz ve digerleri karsilasmadi. Bu adil degil. Diyelim ki sorunu cozemediniz ama digerleri cozdu. Tamam adil degil. Bitti. Bunu unutmaniz gerekiyor. Cunku adil degil zaten. Ama cok alakasiz birsey de iyi gidiyor olabilir o sirada. Ya da hersey cok kotu gidiyordur. Adil degil di mi? Sonra duzelir. Adil mi? Yine degil. Peki ne zaman adil?
Bence en sonunda adil olucak tum yasadiklarimiz. Yani en zengini ve en fakiri, cirkini ve guzeli, cok aci yasamisi ya da hep mutlu olmusu... hepimiz esit olucez. Nasil mi? Her zaman soyledigim gibi hayatta hissettigimiz duygusal degisiklik kadar yasiyoruz. Zengin bir insan icin, fakir bir insan icin ya da herkes icin bu sabit birsey. Zengin bir insan yeni bir araba aldiginda x kadar mutlu oluyorsa fakir bir insan cin yemegi yedigi zaman da x kadar mutlu oluyor. Ayni miktar. Mesela sansli birisi buyuk bir paraya kondu, cok sevindi. Sanssiz birisi cok calisti ve hakettiginin azicik bir kismini aldi. Ikisi de ayni miktarda sevinecekler.
Aslinda bugun cok korkunc birsey oldu. Hakkimi yediler. Yaptigim is digerlerininkinden gercekten daha iyiydi. Herkes ayni seyi soyluyordu. Ama hoca bana killik yaparaktan dusuk bir not verdi. Sebebi nedir bilemiyorum. Ama kesinlikle hakkim yendi. Bunun gelecekteki daha onemli isleri etkilemesinden korkuyorum. Nasil olacak bilmiyorum ama bu durumu duzeltmek isterdim. Neyse umarim yoluna girer. Mark Simon denen assagilik herif adam kayiriyor. Buradan belirtmek istiyorum. Ben yine de elimden geleni yapacagim. Her zaman oldugu gibi.

3 comments:

Duygu said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ardamardar said...

ay bilmiyodum sadece bloggerlar yazsin demeyi. kendiliginden olmus. ama iyi olmus. artik gunlerce kim bu diye dusunup de kafayi yemem.

arkadaslarinizin fikirleri ne kadar da guzelmis. fena halde katiliyorum. eklentim de soyle olacak. sinus egrisi olan hayat cizgimiz cok fazla sapmalar gosterebiliyor. Bazen hep negatifte gidebiliyor. oyle zamanlarda korkmamak gerekli. Cunku fikrimce grafigin altinda kalan alan kadar yasiyoruz, yani siz bilim insanlarinin integral olarak tanimladiginiz sey mi o, ya da bilmiyorum turev mi yoksa.

Travmatik deneyimler yasamak bize verilmis bir hediye aslinda. Sansli insanlariz sanki. Ne kadar yalniz ve caresiz olursak olalim, hayata "al ulan al" diyerek yasamaya devam ediyoruz. Yine de gavur ellerde tekbasina yasamak zor. Kendi adima nice zamandir aradigim seytanimi buldugumu soyleyebilirim. Butun fiziksel, sosyal engellerin yaninda savasmak zorunda oldugun psikolojik engeller de bulunmakta. Dolayisiyla sinus denklemim tavanlara cikiyor ve iniyor. Burada benden buyukcene bir arkadasimin soyledigi gibi belki de buyudukce daha duyarli ve kirilgan oluyoruz. Hislerimiz daha keskin ve detayli oluyor. Herneyse cok garip ve guclu biseyler olup bittigi kesin.

Haber almak cok guzel. Bir sure sonra lithaen beyden bir blogunuz oldugunu ogrendim. sonra da arastirip buldum, okudum, cok guzeldi. Yasadiginiz, yasadigimiz seyleri paylasmak cok guzel. Umarim hepimiz sinusun altlara indigi zamanlari cok zarar gormeden atlatiriz. Belki de bu zaten zarar degildir.

Selamlar.

Duygu said...
This comment has been removed by a blog administrator.