Saturday, October 29, 2005

iki render testi arasinda gecen zaman

Studyoda kalan son iki kisiyiz. Herkez uyumaya gitti. Agzimda garip bir tad var. Ton baligi yuzunden olsa gerek. Bazen yemekleri yerken yemek haline gelmeden once neler yasadiklarini merak ediyorum. Mesela ton baliginin lezzetli etleri agzimda parcalanip mideme ulasmadan cok onceleri baska amaclara hizmet ediyordu. Yasayan bir baligi buz gibi sularda hareket ettiriyordu etler. Buyuk canavar baliklardan kacmasini sagliyordu belki. Acaba bu balik ne kadar derinlere indi, neler gordu, neler yedi... Belki de dunyanin en guzel denizlerinden, en guzel bogazlarindan gecmistir. Belki de aptal bir balik ciftligindeydi hep. Ama tum dunyayi gezdigini saniyordu. Yine de eger oyle saniyorduysa tum dunyayi gezmistir fikrimce. Butun yasadiklarindan sonra bir gun bir ag ya da olta onu yasadigi ruyadan cikarip benim mideme iletti. Keske etlerini yedigim zaman baligin hayat bilgisine de erismis olsam.
Bir kisi daha geldi studyoya, Cinli mimar cocuk. Cok kocaman birisi. Iki tane benden birlessek onunki kadar et ve kemik ederiz. Jeepers Creepers diye bir film vardi. Eskisehirde gitmistim tek basima. Bir gece 9 matinesine. Aptal bir sinema salonunda oynuyordu ama sehrin icindeydi. Adini hatirlamiyorum, ama buz gibi sogukta is kokulu havayi cigerlerime cekerekten sinemaya segirttigimi hatirliyorum. Allahin belasi tesrifatcilar zorla bahsis aliyorlardi. Herneyse film cok etkileyiciydi bence. 3. sinif korku filmi olsa da. Yedigin birseyin sende cikmasi ne kadar ilginc olurdu. Ornegin tavuk kanadi yedigimde kanatlarim ciksa. Ya da bir sekilde keciboynuzu yesem ve boynuzum olsa. Boynuzum olmasini isterdim bak. Arasira saga sola tos atardim. Ya da denize gitmeden once balik yuzgeci yesem mesela kaburgalarimin yanlarindan yuzgecler ciksa. Hic ellerimi cirpmadan yuzebilirdim.

No comments: