Friday, October 28, 2005

Bir yerlere bir seyler yazmak

Blog denen seyin ne oldugunu bilmiyordum ben. Halbuki tarihi kaydetmek ilgi alanlarim arasina giriyor. Fotograf cekmek ya da birilerini videoya kaydetmek isterdim. Eskiden kaydedilmis videolari izlemek insanda gercekten duygusal degisiklik yaratabiliyor. Bunu buyuklerimde ve kendimde test ettikten sonra video kameram olmadigi icin ve yazi yazmak cok ucuz oldugu icin bir blog da benden diyerekten bu aleme girdim. Blogun bir garip tarafi tum insanlara acik olmasi. Dolayisiyla yazdiginiz seyi basiyorsunuz (zaten orada kocaman "publish" diye bir dugme bulunmakta). Ve aninda yayimliyorsunuz. Halbuki siz kimsiniz ki. Birseyler yayinlamak icin bir fikire ya da bir tur yazim yetisine sahip olmak gerek. Bende bu ikisi yok. Eminim butun bu sayfalar icerisindeki insanlarin cogunda da bu yetenekler mevcut degil. Iste bu yuzden bir blog baslatmamin benim icin cok sakincasi yok. Bu kisisel bir masturbasyon mu, yoksa tarihi bir yerlere kaydetmek mi? Benim blogumun amaci tarih olacak. Cohen'in "Famous Blue Raincoat" sarkisinda rakibine dedigi gibi "Hope you're keepin some kind of record". Bu bir cesit kayit iste. Yayimlanmasi benim icin cok da onemli degil. Birilerinin okumasi da. Sonucta ben ara ara yazacagim ve de okuyacagim. Bir takim tellerde ve ciplerde varolan bu satirlari buyuyunce gorup gulerim belki. Bu arada da milyonlarca garip insanin kendilerini onemli gormelerine sebep olan kucuk yazilar denizinde kaybolurum ve siradanlasirim. Heyooo.

No comments: