Tuesday, April 29, 2008

28 yildir ogrendigim seylerin toplami - 1 Hayat

Gecenlerde 27. yasimi bitirdim ve 28 yasima geldim. Sonra cok zeki olan beynimin taaaa derinliklerinden gelen bir hisle bunca yildir kesfettigim bir dizi bilgiyi bazi grafiklerle aciklamaya karar verdim. Boylece daha 28 yasina girme serefine erisememis bir dizi zavalli insana cok buyuk faydalarda bulunabilirim.

Oncelikle hayatin iyi/kotu zaman grafigini acikliyorum:

Once derin matematik bilgimden faydalanarak sunu aciklayayim ki, egrinin altinda ve ustunde kalan alanlara intortor denir. Burada sekilde de acikladigim gibi mutluluk sinirlarindaki intortorlarin toplamiyla mutsuzluk siniri altinda kalanlar her zaman birbirine esittir ve sonunda birbirini goturerek olurken sifiri saglarlar. O yuzden dogarken nasil sifirsak olurken de sifir olarak oluruz. Naaparsak yapalim kaybedicek bisey yok gibi gozukuyor degil mi? Hah hay!!! Hic de oyle degil. Assagidaki grafikte tum bunlara ragmen herseyin nasil kotu olabilecegi acikca cizildi.

Yukaridaki grafige gore yasayan adamin inis cikislari gayet kucuk. Dolayisiyla bu adam gayet monoton ve sikici bi hayat yasamis. Unutmayalim ki birbirini goturen intortorlar ne kadar cok olursa o kadar cok yasamis saylaniriz.

Simdi aranizdan bir takim sivrizekalilar bu grafigi gordukten sonra "nasil olsa simdi hayat cok kotu gidiyor, demek ki ileride cok guzel gidecek" diye seviniyor olabilir. Siz kucuk musmulalara kotu bir haberim var. Malesef sizin baslangic cizginiz baska bir yerde olabilir. (Bknz. assagidaki grafik).

Simdi soylenmeyi birakip yasamaya devam edin. Intortorlari bol bol olsun...

4 comments:

Anonymous said...

Son grafiğe kadar tam olarak benim de inandığım bir felsefeyi tarif etmişsiniz azizim. (Meren'in sinusoidal hayat teoremi olarak duymuştum ben bunu ilk :).

Fekat son grafiğe katılmıyorum. Bana kalırsa hayat her zaman üstteki alanların toplamının alttaki alanların toplamına eşit olduğu bir denklemdir - bu alanların temsil ettiği olaylar gerçekte ya da kişinin gözünde nasıl olursa olsunlar. Bu durumda zat-ı alilerinizin son grafiği bu kuralı sağlamamaktadır. (Gerekli değişiklikleri yapıp tezinizi yeniden yazın, nıhahah). Bununla birlikte o grafikle ima ettikleriniz hoşuma gitmedi değil, gitti.

Saygılar sunarım

ssbb said...

Bu grafikler tıpta psikiyatrik hastalıklar için kullanılıyor.
İyi-kötü değil de neşe/öfori-depresyon diye ifade ederseniz ilk grafik bipolar bozukluğu (manik depresyon), ikincisi ise siklotimik bozukluk(BPB'un hafif formunu) gösteriyor.
Ortadaki çizgiye de ötimi deniyor, naturel durum.
Psikiyatride amaç insanı o çizgide tutmaktır.
Bilmem bi faydası oldu mu:)

ardamardar said...

yahu o zaman akil sagligim cok yerinde degil mi? manik depresif olabilir miyim? hep ortada kalirsa cok monotonlasir, sikiliriz diye dusunmustum ben. saglikli olan o mudur ki?

deli degilim ben. deli miyim?

Anonymous said...

selam ben senay, gercekten super bir blog, eger facebook veya twitter varsa eklemek isterim...